PZU oraz polska Policja zainaugurowały ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Mistrzu, zwolnij”. Celem akcji jest zwiększenie świadomości kierowców na temat niebezpieczeństw związanych z nadmierną prędkością oraz poprawa kultury bezpieczeństwa na drogach. Temat jest szczególnie aktualny w obliczu wciąż zbyt wysokich statystyk wypadków drogowych w Polsce.
Inicjatywa „Mistrzu, zwolnij” jest kontynuacją sukcesu kampanii sprzed dekady, która przyczyniła się do zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach. Obecne działania mają na celu przekształcenie społecznej normy w kierunku reagowania na niebezpieczne sytuacje. PZU wskazuje na nieustannie alarmujące statystyki, które pokazują, że w 2024 roku miało miejsce ponad 21 000 wypadków, w wyniku których zginęło niemal 1 900 osób.
W ramach kampanii przygotowano szereg materiałów edukacyjnych, w tym spoty telewizyjne oraz naklejki z hasłem przewodnim, które będą dystrybuowane przez Policję oraz pracowników PZU. Ważnym elementem akcji jest także informowanie o ryzykownych manewrach kierowców oraz promowanie odpowiedzialnych postaw na drodze. Kampania, która rozpoczęła się 2 września, będzie trwała do końca miesiąca, a jej celem jest zaangażowanie wszystkich uczestników ruchu drogowego w budowanie bezpieczniejszego środowiska na polskich drogach.
Źródło: Policja Gryfice
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także